„Saznajte kritične stvari o održavanju mreže o kojima se malo govori, a mogu firmu skupo koštati“
Često se u praksi srećemo sa načinom razmišljanja koji nije uvek produktivan i dobar po kompaniju korisnika. Ovim vodičem smo pokušali da deo tog iskustva podelimo sa širom javnošu. Naročito zato što se o ovim temama retko priča...
Proverite da li su i vaša iskustva slična!
Na današnji dan pre 11 godina, osnovana je kompanija S-Cube Solution.
Nekoliko godina, pre nego što ću osnovati kompaniju, radio sam na raznim poslovima u IT sektoru. Primetio sam raznorazne probleme, a jedan od ključnih je bio, iz mog ugla, previše stručan pogled na IT. Ne mislim da IT ne treba da bude stručan i poseduje ozbiljna znanja, samo mislim da pristup ne-IT ljudima mora da bude prilagođen njima, a ne IT-jevcima. Odatle motivacija. Hteo sam drugačiji pristup, ali u okruženju u kom sam se kretao to nije bilo moguće ostvariti.
Zbog toga sam se 2005-e godine odlučio da osnujem svoju kompaniju sa dva partnera i primenimo “naš” pristup. Ta godina je bila godina nesanice. Mnogo sam radio, malo spavao (može se reći da uopšte nisam spavao:)) i uspeo da privučem klijente koji su u “mom” pristupu videli rešenje za svoje probleme. Počeo sa pružanjem IT podrške i sistemske i mrežne administracije kao primarnim uslugama. Vrlo brzo sam uvideo da ne mogu sam, te je ekipa lagano počela da se širi kroz mrežu zaposlenih i stručnih saradnika. I taj model i danas primenjujem.
U tom periodu primetio sam da je kompanijama pored klasičnih IT stvari (održavanje mreže, podrška, sistemska admisnistracija,…) potrebno i malo više poslovnih rešenja. Hardver, mreža i operativni sistemi su temelj, a kompanijama je bila potrebna poslovna nadogradnja. Rešenje za poslovanje svojih klijenata za podršku našao sam u partnerskom odnosu sa kompanijom Datalab i njihovim ERP rešenjem Pantheon. Implementacija poslovnih rešenja bila je novi izazov koji je zahtevao mnogo učenja, napora, ali i jednu novu dimenziju, a to je poznavanje poslovanja, računovodstva i finansija. To nam je pomoglo da bolje i efikasnije nudimo i naše osnovne usluge.
Od 2009-e godine stvari se ubrzavaju. Tim raste, partnerstva sa proširuju, sigurnost postaje važno pitanje. To prepoznajemo i postajemo partner kompanije F-Secure iste godine, a već dve godine kasnije postajemo i SILVER PARTNER kompanije F-secure. Sigurnost je bar jednim delom rešena.
U tom periodu, vruća tema je bila i CLOUD. U njemu prepoznajemo drugi deo potrebe za sigunošću i bezbednošću podataka, a to je ona stvar koju klijenti retko rade (ne nije plaćanje :)): u pitanju je BEKAP podataka. U potrazi za povoljnim, a kvalitetnim bekap rešenjem smo od početka, a CLOUD je celoj priči dao novu dimenziju. Smanjenje troškova infrastrukture i smanjenje administracije, kako za nas tako i za naše klijente. Postajemo partneri kompanije MOZY – profesionalnog bekap rešenja u Oblaku kao odgovor na potrebe naših klijenata za brzim, jednostavnim i sigurnim online bekap rešenjem.
2015-e godine implementirali smo ISO 27001 standard – Sistem menadžmenta sigurnošću informacijama u poslovanju kao jedna od retkih kompanija u Srbiji koja je uspešno implementirala i primenjuje taj standard u svakodnevnom poslovanju.
Danas, 2016-e godine aktivno sarađujemo sa blizu 200 kompanija iz Beograda, Čačka, Kovina, Zrenjanina, Novog Sada, Kostolca, Vršca, Pančeva i još 10-ak drugih gradova širom Srbije. Naš tim čini 10-tak stručnjaka iz raznih oblasti IT-ja. Svaki dan je novi izazov, a uspešno smo započeli i pokrenuli nekoliko projekata od kojih su najpoznatiji Sir i Kajmak – proizvodnja kravljeg sira i kajmaka (za ovo je zaslužna moja draga Marija), Easy2U – kiosk cloud štampa, a u pripremi su i drugi gurmanluci (biće uskoro više detalja).
Dug je put do izvrsnosti i bar u onom delu u kojem je to moguće smo je dostigli. Dobitnici smo prestižnog sertifikata poslovne izvrsnosti za 2015-u godinu koje dodeljuje kompanija Bisnode.
I dalje iskreno verujemo da NEMA NEREŠIVIH PROBLEMA, a “moj” pristup koji sam pomenuo na početku jeste dosta jednostavan i trudimo se svakim danom da ga primenjujemo:
Domaćinski IT - po receptima starih majstora IT-ja 🙂 Click To Tweet
Ivan Slović je vlasnik i direktor kompanije S-Cube Solution d.o.o.. Po dobijanju diplome inženjera elektrotehnike za računarsku tehniku na Visokoj školi elektrotehnike i računarstva strukovnih studija počeo je rad u IT industriji i tu proveo nekoliko godina stičući vredno iskustvo koje je iskoristio za otvaranje sopstvene kompanije 2005-e godine.