„Saznajte kritične stvari o održavanju mreže o kojima se malo govori, a mogu firmu skupo koštati“
Često se u praksi srećemo sa načinom razmišljanja koji nije uvek produktivan i dobar po kompaniju korisnika. Ovim vodičem smo pokušali da deo tog iskustva podelimo sa širom javnošu. Naročito zato što se o ovim temama retko priča...
Proverite da li su i vaša iskustva slična!
Horor priče o lošoj podršci nisu samo “priče”. Kako IT industrija stasava i postaje interesantna kao način ostvarivanja prihoda pojavljuje se sve više i više stručnjaka i “stručnjaka” za sve i svašta u IT-ju. Često ova druga grupa “stručnjaka” zna da izazove više štete nego koristi. Skoro smo sigurni da svako od nas može da se u razgovoru sa prijateljima, poslovnim partnerima, a što da ne i rodbinom, priseti nekih od ovih horor priča: kako se nestručnim ili površnim aktivnostima izazvao pad sistema, gubitak podataka ili čak i totalno uništavanje računarske opreme.
I u IT industriji, kao i u bilo kojoj drugoj, uvek postoji određeni broj “stručnjaka” koji će pokušati da iskoriste neznanje i manjak iskustva korisnika radi sticanja profita. Srećom, takvi “stručnjaci” su u manjini, ali znamo da postoje jer smo imali brojne korisnike koji su imali, na žalost, direktnog lošeg iskustva sa tim i takvim “stručnjacima”. U većini takvih slučajeva morali smo da “čistimo” za njima, kada posle neuspešnih pokušaja “unapređenja” mreže ili bilo čega drugog nestanu u vidu lastinog repa.
Jedan od mogućih uzroka ovog problema jeste taj što je IT industrija relativno nova i u velikoj meri nije regulisana kao neke druge industrije. Ne možete biti “doktor za ljude”, ako nemate diplomu medicinskog fakulteta. Mislim, možete, ali to je već neka druga priča 🙂 Sa druge strane, “doktor za računar” možete biti prostom tvrdnjom da ste stručni u oblasti, na žalost. Praktično svako ko ume da uključi računar može sebe proglasiti stručnjakom. Da se razumemo, čak iako se svojski trude da urade najbolje što znaju, problem je upravo u tome: znanje i iskustvo, odnosno često odsustvo i jednog i drugog. To je jedan od razloga zašto smo odlučili da napravimo ovaj vodič.
I zaista, ako pogledate IT industrija je na nekin način “regulisana” od strane proizvođača hardvera i softvera (vendor-a) kroz stručne obuke, edukaciju i treninge, ali oni nisu obavezujući i koštaju (i vremena i novca). Ako možete da “prođete” kao stručnjak bez mnogo muke onda je praktična logika takva da će većina to i uraditi. Mi verujemo da je stručno usavršavanje važno i za to imamo brojne potvrde kojima to možemo potkrepiti. To je zbog toga što je i to jedan od načina da stičete znanje i iskustvo. A kada je na dobrovoljnoj bazi, ima još i veću težinu. To je naše mišljenje.
Ostale stvari preporučujemo da pogledate u našem vodiču kroz održavanje mreže u kojem govorimo o ovim i drugim sličnim problemima, izazovima, tajnama i tvrdnjama o kojima se, na žalost, kod nas premalo govori.
U ovom brzom vodiču objasnićemo:
Ivan Slović je vlasnik i direktor kompanije S-Cube Solution d.o.o.. Po dobijanju diplome inženjera elektrotehnike za računarsku tehniku na Visokoj školi elektrotehnike i računarstva strukovnih studija počeo je rad u IT industriji i tu proveo nekoliko godina stičući vredno iskustvo koje je iskoristio za otvaranje sopstvene kompanije 2005-e godine.