Timski rad S-Cube Solution

By Ivan Slović | Razonoda

Preuzmi vodič!

Insajderski vodič za održavanje mreže: 7 malih tajni o kojima se retko priča!

S-Cube-Insajterski-vdic-za-odrzavanje-mreze-Cover-100„Saznajte kritične stvari o održavanju mreže o kojima se malo govori, a mogu firmu skupo koštati“
Često se u praksi srećemo sa načinom razmišljanja koji nije uvek produktivan i dobar po kompaniju korisnika. Ovim vodičem smo pokušali da deo tog iskustva podelimo sa širom javnošu. Naročito zato što se o ovim temama retko priča...
Proverite da li su i vaša iskustva slična!

Aug 25

«Timski rad je veoma bitan. Omogućava da svalite krivicu na drugog»
FINAGLEOVO OSMO PRAVILO

Često se kada je timski rad u pitanju može čuti ova čuvena rečenica (pravilo) iz knjiga Marfijev zakon. Iako je ovaj deo u knjizi smešten u istraživačku marfologiju praksa je pokazala da ovo pravilo, slučajno ili ne, važi i unutar kompanija.

Šta je timski rad?

Kada smo počeli da razmišljamo na koji način najbolje predstaviti timski rad u kompaniji S-Cube Solution prvo smo se obratili našem dragom prijatelju Google-u.

Hteli smo da pođemo od definicije koja objašnjava pojam timskog rada i da onda krenemo odatle…

Da skratimo uvod, ima mali milion definicija timskog rada i sve one liče jedna na drugu. Sve se svodi na prostu logiku:

Timski rad
Timski rad je proces saradnje grupe ljudi na ostvarivanju zajedničkog cilja.

Kako se S-Cube Solution tim uklapa u ovu definiciju i na koji način mi radimo zajedno?

S-Cube Solution tim je relativno mali ako ga uporedimo sa onim što ljudima najčešće padne na pamet kada pomisle na IT firmu gledajući slike na internetu ili čitajući vesti o poznatim svetskim kompanijama. Manje je poznata činjenica da je prosečna veličina IT firme u Srbiji zapravo ispod 10 ljudi. To nije bez razloga.

Manji timovi su efikasniji, komunikacija je kraća, a razmena znanja i iskustva brža. Click To Tweet

Ali šta je potrebno za uspešan tim?

Uspešan tim

Za uspešan tim potrebni su ljudi. Dosta očigledno. Ono što je možda manje očigledno je kako napraviti uspešan tim koji će zaista raditi u skladu sa gore pomenutom definicijom. Po našem mišljenju i u skladu sa našim iskustvom ključ je u sledećem.

Klijenti su važni, ali tim je važniji

Budimo realni. Klijenti su važni za svaku kompaniju, ali ako nema ljudi u kompaniji, svaka kompanija može da se vrlo elegantno pozdravi sa svojim klijentima. U savremenom poslovanju, naročito u oblastima zasnovanim na znanju, neophodno je razumeti da ljudi čine stub tog znanja u kompanijama.

Bez ljudi nema znanja, a ni iskustva. Akumulirano znanje i iskustvo sticano godinama za nas predstavlja ključni konkurentni faktor u svakodnevnom radu. Zbog toga imamo tim koji već blizu 10 godina radi zajedno. Radi ilustracije ove tvrdnje reći ćemo samo da smo pre spremni da se odreknemo klijenta nego kolege. Vrlo jednostavno, jeftinije je dobiti novog klijenta nego obučiti novog zaposlenog. Iz razgovora sa kolegama u branši, vidimo da nismo usamljeni u ovom stavu.

Poverenje i lična odgovornost

Kako bi prethodno bilo moguće, neophodno je da postoji međusobno poverenje i poštovanje. Pažljivom selekcijom kadrova, posvećivanjem pažnje i najsitnijim, na izgled  poslovno beznačajnim, detaljima uspeli smo da izgradimo kompaktan tim u kom svako svakome veruje. Smatramo da je to ključ svih, pa i poslovnih, odnosa.

koliko bismo gubili na efikasnosti, ako bismo dobar deo vremena gubili proveravajući kolege i sumnjajući u svaku urađenu stvar? Click To Tweet

Zapitajmo se koliko bismo gubili na efikasnosti, ako bismo dobar deo vremena gubili proveravajući kolege i sumnjajući u svaku urađenu stvar?

Nije poenta u odsustvu kontrole kvaliteta urađenog, poenta je u građenju kulture poverenja u kojoj se svaki član tima oseća sigurno i relaksirano dok radi svoj posao. Jedino tako će uspeti da uči i na greškama koje se svakako javljaju, ali još važnije oseća će se sigurno da prepozna i ispravi grešku.

Svrha

Smisao i svrha. Vizija i misija. Slogan, načelo… Sve su to samo prazne reči ako se u njih iskreno ne veruje. A mi smatramo da je to od ključne važnosti za uspešan tim. Svaki pojedinac u našem timu razume (pored toga što zna) šta, kako i najvažnije, zašto radi to što radi. Ako odemo malo šire, cela poenta je pronaći svrhu rada, života i svega ostalog, što reče Daglas Adams. Ako to ne razumemo imaćemo samo odgovor 42, za koji nećemo znati šta tačno znači.

Konstantno usavršavanje

Po internetu kruži priča o tome kako je finansijski direktor, zabrinut za novac, pitao direktora ljudskih resursa zašto toliko plaćaju ljudima treninge i obuke kada će ti ljudi možda jednog dana otići iz firme. Na to mu je direktor ljudskih resursa odgovorio da je to mnogo bolja opcija nego da se ne usavršavaju i ostanu u kompaniji. Ovo je prepričano po sećanju, ali verujemo da savršeno ilustruje značaj konstantnog usavršavanja članova tima u svakom pogledu. Zbog toga u S-Cube-u redovno organizujemo usavršavanje i van okvira tehničkih znanja i veština neophodnih za svakodnevni posao.

Primer za to su treninzi programi koji unapređuju takozvane «meke» veštine (eng. Soft skills). Ovi treninzi i okupljanja pored toga što su izuzetno korisni za ceo tim, predstavljaju i odličnu priliku za zabavi u zbližavanje članova tima. Vrlo korisno, pored toga što je i neophodno!

Rad na daljinu – upotreba tehnologije

Tehnologija je tu i omogućava nam mnoge stvari, ali često zaboravimo koliko je i dalje posmatramo u okviru kancelarijskih zidova.

U našem slučaju, tehnologiju koristimo maksimalno i trudimo se da je «upregnemo» u našu korist kad god i gde god je to moguće.

Rad na daljinu je nešto na šta smo veoma ponosni. Internet je dostupan svima, brzina je dobra, a rad nikada nije bio udobniji. Zašto to da ne iskoristimo?

Tehnologija nam je omogućila da se fokusiramo na rezultate, a ne na trivijalnosti. Click To Tweet

Tehnologija nam je omogućila da se fokusiramo na rezultate, a ne na trivijalnosti. Za naš posao je mnogo važnije da naš klijent dobije rešenje svog problema nego da član tima bude u 9:00 na radnom mestu. Sa internetom, cloud-om i laptop računarom svi smo stalno na radnom mestu. Tu je veći problem kako da prestanemo da radimo i pomažemo našim klijentima (osećaj svrhe) nego bilo šta drugo.

Ah da, umalo da zaboravimo, tehnologija nam je drastično ubrzala proces pružanja usluga našim klijentima. Ako ništa drugo, ono bar ne izgubimo po par sati dnevno na bespotrebna putovanja od lokacije do lokacije samo da bi videli da negde neka «kvačica nije čekirana».

Sastanci i sastančenje

To nas dovodi do veoma važnog momenta u upotrebi tehnologije i povećanju produktivnosti. Sastanci i sastančenje su svedeni na minimalnu, apsolutno neophodnu meru. Vrlo retko zaista imamo potrebe za neproduktivnim sastančenjima. Da, verujemo da postoje sastanci koje svaka kompanija mora da održi i koji su neophodni, efikasni i fokusirani i da postoje sastančenja koja najčešće služe samo da se «overi» da su održani bez ikakve poente, smisla i svrhe. Dakle, za efikasan tim, u našem slučaju, sastanci (ponekad) da, sastančenja nikako. Topla preporuka.

Produktivnost – rezultat dolazi samo po sebi

Rezultat svega gore opisanog jeste kompaktan, efikasan, produktivan tim, gde svaki član uživa poverenje, ima priliku da napreduje i da se usavršava, razume svrhu našeg poslovanja, koristi tehnologiju zbog rezultata, a ne zbog same tehnologije.

Iskreno verujemo da su ovo osnove efikasnog tima danas. Mada sigurni smo da ima i drugačijih iskustava. Šta vi mislite?

Follow

About the Author

Ivan Slović je vlasnik i direktor kompanije S-Cube Solution d.o.o.. Po dobijanju diplome inženjera elektrotehnike za računarsku tehniku na Visokoj školi elektrotehnike i računarstva strukovnih studija počeo je rad u IT industriji i tu proveo nekoliko godina stičući vredno iskustvo koje je iskoristio za otvaranje sopstvene kompanije 2005-e godine.